Namigi drugih negovalcev

Nega najbližjih oseb lahko prinese v vaše življenje spremembe, ki jih pogosto spremljajo povsem novi občutki. Nekateri menijo, da je nega bližnjih oseb samo njihova odgovornost. Morda jim je preveč neprijetno prositi za pomoč in menijo, da nihče drug ne more njihovega najbližjega negovati bolje ali pa bližnja oseba noče, da bi zanjo skrbel kdo drug. Čeprav je položaj vsakega posameznika drugačen, pa je mnogim skupna ugotovitev, da se v njih menjujejo občutki ljubezni in zadovoljstva ob negi najbližjih z občutki nezadovoljstva zaradi učinka, ki ga ima to na njihovo življenje. To lahko vodi do občutkov krivde, stresa, jeze in utrujenosti. Prepoznajte ta čustva in se o njih pogovorite s prijateljem, ki mu zaupate, ali s podporno skupino.

Prositi za pomoč je povsem v redu.

Prijatelji in družina so enkraten vir pomoči in podpore, zato nikar ne dvomite v njihovo pomoč. Najverjetneje občudujejo to, kar počnete, in bi vam z veseljem želeli na nek način pomagati. Ni slabost prositi za pomoč. Morda si boste s tem omogočili počitek, ki vam bo pomagal postati še boljši negovalec.

Prosite družinskega člana, naj opravi nekatera opravila v hiši ali naj prevzame skrb zanje nekaj dni v tednu. To je najbolje storiti na družinskih srečanjih, saj se bodo hitreje odzvali, če bodo videli, da želijo pomagati tudi drugi. Poskrbite, da se bodo vsi držali svojih obljub, in spodbujajte jih, da delajo v parih, če menijo, da sami ne zmorejo.

Izkoristite vsako pomoč, ki vam jo ponudijo prijatelji. Če ne morete v trgovino, oni pa so namenjeni tja, jim prav gotovo ne bo težko kupiti še nekaj dodatnih stvari za vas. Lahko pomagajo tudi pri hišnih opravilih, kot je košnja trave. Ne pozabite: ni treba, da je vsa pomoč, ki jo ponudijo prijatelji, neposredno povezana z vašimi najbližjimi, vsak prispevek vas lahko nekoliko razbremeni.

Delite lepe in slabe trenutke.

Vsi vemo, da se med nego najbližjih oseb z inkontinenco srečamo tako z lepimi kot tudi s slabimi trenutki. So trenutki, ki so prijetni, smešni, pa tudi taki, ko spoznate, da je zagotavljanje najboljše možne nege prednost, ki prinaša neznansko veliko zadoščenje. Če boste te stvari delili, boste pomagali in spodbujali druge, ki so v podobnem položaju, obenem pa vam bo omogočilo ohraniti občutek za ravnovesje. Organizirajte tedensko ali mesečno srečanje z družino in prijatelji, ki vam pomagajo pri negi. S pogovorom o lepih in slabih trenutkih boste ustvarili močno podporno mrežo in omogočili dobro razumevanje v dobrem okolju.

Preusmerite jezo in frustracije.

Oseba, ki jo negujete, je lahko nejevoljna zaradi položaja, v katerem je, in se lahko znese nad vami. Če se to zgodi, nikar ne pozabite, da se niso sami odločili, da postanejo odvisni od vas. To se jim je preprosto zgodilo in lahko jih močno potre. Poskusite preusmeriti svojo jezo na bolezensko stanje svojega najbližjega, namesto na osebo, ki si prizadeva živeti z njim. Včasih lahko tretja oseba pomaga zmanjšati napetost in si z vami deli breme.

Napišite.

Ena najstarejših in najboljših terapij za obvladovanje lepih in slabih trenutkov je, da jih zapišemo. Morda je zato pisanje dnevnika tako stara tradicija. Seveda ste po dolgem dnevu verjetno preveč utrujeni, da bi napisali roman. A zakaj ne bi enkrat na teden poskusili sestaviti seznam tistih stvari, ki ste jih uspešno opravili, in onih, ki niso šle po načrtu. Pomislite na dobre stvari in razmislite, kako bi jih lahko razvili naslednji teden. Nato preverite slabe in poglejte, ali jih lahko odpravite.

Vaše zdravje naj bo na prvem mestu.

Nedvomno mora bit dober negovalec precej dobro telesno pripravljen, zato poskrbite zase, če ugotovite, da vam zdravje peša. Ko negujete nekoga bližnjega, zlahka pozabite nase in na pripravo obrokov zase, saj si zaradi pomanjkanja časa obroke pripravite kar v naglici. Zato poskrbite, da boste imeli tri tople obroke dnevno. Tako boste imeli več energije in se boste počutili veliko bolje.

Počitek naredi veliko.

Če morate naenkrat opraviti ogromno stvari, ne krivite sebe. Vzemite si čas, da se prilagodite svojim novim obveznostim in vsemu, kar morate na novo početi. Posebej pomembno je, da si spočijete. Pohvalite se za dobro opravljeno delo in, kar je najbolj pomembno, tu in tam si odpočijte - to si zaslužite.

Svež zrak.

Morda bo zvenelo kot nekaj, kar vam je govorila že vaša stara mama, toda nič ni boljšega kot svež zrak (če vreme to dopušča). Celo petminutni sprehod okrog hiše vas lahko prebudi in osveži. Potrudite se, da boste vsak dan podnevi preživeli nekaj časa na prostem, da se boste osvežili (in povečali svojo stopnjo vitamina D). In ne pozabite niti, da to velja tudi za vaše najbližje, zato jih spodbujajte, da tudi oni nekaj časa preživijo na prostem.

Razvajajte se.

Poskusite se vsak dan razvajati vsaj za nekaj trenutkov. Vsako jutro si določite del dneva za razvajanje – nekaj, česar se boste veselili. Poskusite s čokoladnim piškotom ob 15. uri, kozarčkom vina ob koncu dneva ali dolgim namakanjem v topli kopeli. Za kar koli se boste odločili, naredite načrt, držite se ga in uživajte.

Veselite se tega, kar počnete.

Tako trdo delate. A kako pogosto pomislite na vse dobro, kar počnete, na udobje in nego, ki ju zagotavljate osebi, ki jo negujete, na občutek dostojanstva, ki ga vzbujate v njej? Zelo preprosto je ujeti se v vsakodnevna opravila in pozabiti na vse to. Zato ne pozabite, da morate biti ponosni na to, kar počnete. Negovalci so posebna skupina ljudi, ki podpirajo tisto, kar je v človeški družbi najbolj pomembno. Včasih vas je treba, tako kot vaše družinske člane in prijatelje, spomniti na to.

Dovolite, da vam strokovne organizacije pomagajo z nasveti.

Morda na vašem območju že obstajajo dnevna središča za nego odraslih ali zdravstvene organizacije, ki se ukvarjajo s tem. Lahko vam pomagajo pri negi vaših najbližjih, tako da si boste lahko vsaj za nekaj ur odpočili. Poleg tega bo imel vaš najbližji možnost za druženje z drugimi varovanci. Veliko tovrstnih organizacij ponuja prevoz, organizira redne skupinske dejavnosti, kot so izleti, in pripravlja prigrizke. Zagotovijo lahko celo storitev »hrane na vozičku«. Če želite več idej in nasvetov za preprostejšo nego vaših najbližjih, glejte razdelek Kavarna.

Med drugimi uporabnimi storitvami so storitve lekarn, ki brezplačno dostavljajo izdelke, in nekaterih šol ali skupin mladostnikov s pobudami za študente/člane. Če želijo pomagati skupnosti, lahko pomagajo tudi vam.

Skoraj povsod je mogoče zagotoviti pomoč zdravstvenih delavcev, ki vas lahko obiščejo na domu in ponudijo nego za vašega najbližjega. Tako boste pridobili čas, ki ga boste lahko preživeli s prijatelji, ali pa se razvajali. Če bi si želeli odpočiti za dlje časa, lahko poiščete domove za nego z omejenim časom bivanja.

Pri lokalnem zdravstvenem organu pa preverite, katere podporne storitve so na voljo na vašem območju. Preverite, kaj je na voljo v vaši neposredni bližini.

Spoznajte se z drugimi negovalci.

Poiščite podporno skupino in kmalu boste spoznali druge, ki negujejo svoje najbližje na vašem območju. Če boste svoje izkušnje delili z ljudmi, ki so v podobnem položaju, vam bo to ohranilo samozavest, prav tako pa boste dobili veliko pomembnih namigov in nasvetov.

Preverite, ali ste upravičeni do pomoči.

Morda ste upravičeni do pomoči in finančne podpore ali poplačila nadomestila, ki ga zagotovi zavod za zdravstveno zavarovanje. Če želite ugotoviti, ali ste upravičeni do povračila nadomestila, preberite navodila/pravila za povračilo nadomestila. Če ste, se obrnite na zavod za zdravstveno zavarovanje.

Še naprej se učite.

Če boste na tekočem z novimi idejami, izdelki in tehnikami, ne boste zgolj zagotovili sprejemanje najboljših odločitev zase in za svoje najbližje. Ohranili boste tudi stik s širšo skupnostjo negovalcev. Kjer bo le mogoče, bomo objavili podrobnosti na »Oglasni deski«.