Splošni namigi za učitelje in starše

Tukaj je nekaj koristnih namigov glede tega, kako obvladovati oslabljen mehur otroka, ki smo jih dobili od staršev, negovalcev in učiteljev.

Prvi namig: bodite potrpežljivi! Vemo, da je težko, a bodite potrpežljivi. Večina otrok preraste močenje postelje in če je otrok star pet let ali manj, ni razloga za zaskrbljenost.

Drugi namig: ostanite mirni in razumevajoči. Ne pozabite, da so otroci nadvse dovzetni za občutke nestrpnosti, vznemirjanja in strahu.

Tretji namig: razložite jim, kako pogoste so težave z oslabljenim mehurjem. Otrok se morda počuti osamljenega in zaskrbljenega ter meni, da je nekaj močno narobe z njim. Omenite mu, da je povsem verjetno, da ima več otrok v šoli to motnjo, pa čeprav o njej verjetno ne govorijo. Dogaja se le to, da mehur še ne deluje pravilno.

Četrti namig: z razlago boste v otroku vzbudili občutek varnosti, zato ga podučite o biologiji (uporabite spodaj navedene informacije). Mlajšim otrokom lahko to razložite s primerno zgodbo: »Gospod Mehur se še vedno uči, kako mora opravljati svoje delo in spoznava vse druge ... kmalu se bodo vsi dobro razumeli in vse bo delovalo tako kot mora.« Če otrok ve, kako stvari delujejo in mu zagotovite, da bo sčasoma vse v redu, se bo najverjetneje pomiril. Če želite več informacij, glejte razdelek <Vzroki>.

Peti namig: ne pozabite, da mora vaš otrok še vedno piti tekočino, ko jo potrebuje. Morda se zdi čudno, vendar zmanjševanje vnosa tekočin povzroča zgoščevanje urina, kar lahko poveča razdraženost in težave. Zato jim dovolite, da pijejo toliko kot po navadi, če pa je le mogoče, naj ne pijejo tik, preden gredo v posteljo.

Šesti namig: zakaj ne bi starši povedali učiteljem, da ima otrok podnevi težave? Tako mu bodo v šoli lahko pomagali in mu omogočili preprost dostop do šolskega stranišča. Morda bi bilo dobro, da otroku pripravite rezervne hlače za v šolo.

Sedmi namig: če ste imali tudi vi, njegov brat ali njegova sestra podobne težave, mu to povejte. To bo v njem vzbudilo upanje in ugotovil bo, da so se s podobno težavo, ki je bila le začasna, srečali tudi drugi.

Osmi namig: v kali zatrite kakršno koli norčevanje sošolcev. Otroci so lahko neprijazni drug z drugim, zlasti ko gre za močenje postelje. Zato je pomembno, da jim razložite (a ne z grajanjem), da se med seboj razlikujemo: nekateri so slabovidni, drugi imajo alergije, tretji imajo materina znamenja ipd.  Spomnite jih na to: »Razvoj ne poteka pri vseh enako hitro, pa tudi nadzirati ga ne moremo. Lahko pa smo prijazni do ljudi in jim pomagamo, ko so v stiski.«

Deveti namig: ne dopustite, da bi težava z močenjem postelje otroka označila. Otrok je lahko igralec, umetnik, športnik, raziskovalec, negovalec ali razgrajač, nikoli pa ne sme biti »močilec postelje«.