Vaša predvidena lokacija: <country>

Pojdite na spletno mesto TENA vašega tržišča za lokalne informacije.

Kaj lahko pričakujete

Starejša gospa in mlajša ženska se pogovarjata zunaj – kaj lahko pričakujete, ko postanete negovalec

Pogosti izzivi

Družinski član. Bližnji. Prijatelj.  Nega je lahko velik izziv. Vendar lahko tudi veliko dobite od nje. 
 
Preberite več o 7 pogostih izzivih, s katerimi se soočajo negovalci. Pridobite namige o soočanju s temi izzivi.
1. Vaša čustva

Življenje vas lahko preseneti. Lahko vas presenetijo tudi vaši odzivi na ta presenečenja. Če včasih doživljate negativna čustva med nego bližnjega, ne bodite prestrogi do sebe. Oba sta v popolnoma novi situaciji in povsem normalno je, da izkušate negativna čustva, na primer frustracijo in jezo. 
 
Pomagalo vam bo, če boste razmislili o svojih čustvih. Premislite, kaj lahko storite, da se izognete situacijam, ki povzročajo negativne reakcije.  
 
Če boste razumeli svoja čustva, boste lahko ravnali učinkoviteje in bolje skrbeli za svoje bližnje.

2. Nihanje razpoloženja

Ta trenutek se lahko počutite čisto v redu, v naslednjem pa vas preplavijo čustva. To je povsem normalno. Zavedajte se, da na vas lahko vpliva tudi razpoloženje osebe, ki jo negujete. 
 
Kot negovalec ste tesno povezani s to osebo. Vaše razpoloženje lahko niha med ljubeznijo in jezo ali pa optimizmom in pesimizmom. Najbolje je sprejeti ta negativna čustva in pustiti, da minejo. Lahko jih ublažite preprosto tako, da se osredotočite na trenutno opravilo pri negi bližnjega. 
 
Dober namig: ko izkusite neprijetno nihanje razpoloženja, se za hip ustavite, globoko vdihnite in počasi izdihnite. Poleg tega naredite kratek premor med nego, če le lahko. Obe stvari vam bosta pomagali, da se boste bolje počutili. Tako boste lahko boljši negovalci.

3. Izoliranost

Včasih se boste morda počutili izolirano. To je razumljivo. Občutek izolacije lahko premagate tako, da delite svoja čustva z drugimi. 
 
Ne pozabite: čeprav imajo ljudje okrog vas najbrž dobre namene, morda ne vedo, kako vam pomagati. Lahko pa se vam samo bojijo približati. Zato se odprto pogovorite o vaših dolžnostih negovalca, ne da bi iskali pomilovanje. Poslušalci bodo najverjetneje ponudili pomoč, ki jo potrebujete pri negi bližnjega.

4. Težave s komunikacijo

Če želite nekomu pomagati, ga morate razumeti. To je lahko težko, če ima negovana oseba slabše duševno zdravje, ker na primer trpi za Alzheimerjevo boleznijo ali drugo vrsto demence.
 
Takrat poskusite ostati mirni. Razložite, kaj mislite, ali pa negovano osebo prosite, da razloži, kaj misli, tolikokrat, kot bo potrebno, da se bosta razumela. 
 
S potrpežljivostjo lahko premagate nesporazume in stresnost slabe komunikacije. Poleg tega boste zaradi tega tudi boljši negovalci.

5. Težave z načrtovanjem časa

Negovalci morajo opravljati več stvari hkrati ne glede na to, ali to res želijo.  Zato je pomembno, da učinkoviteje načrtujete svoj čas. Tako lahko varčujete s svojo energijo.
 
Če potrebujete več časa, načrtujte svoje dnevne in tedenske odgovornosti. Ustvarite seznam ključnih opravil in rezervirajte nekaj prostega časa zase.
 
Če potrebujete več energije, spremenite prehrano in se prepričajte, da dobite dovolj vitaminov. Poskusite vpeljati vadbo v vsakodnevno rutino in se dobro naspati.
 
S pomočjo teh preprostih smernic boste lažje imeli pozitiven odnos do nege. Poleg tega boste imeli več energije, zato boste bližnjemu lahko zagotovili najboljšo možno nego.

6. Ne zanemarjajte lastnih potreb

Ko skrbite za nekoga, je enostavno pozabiti nase. Morda boste preskočili obroke. Morda boste manj spali. Morda boste manj telovadili. Vse to delate, da lahko več časa posvetite negi bližnjega.
 
Vendar bo to imelo nasproten učinek od želenega. Postali boste preutrujeni in preslabo pripravljeni, da bi lahko zagotovili dobro, učinkovito nego. Ne pozabite skrbeti zase z:
  • rednimi obroki;
  • zadosti spanja vsako noč (7 do 9 ur);
  • redno telovadbo;
Četudi ne želite omejiti količine in kakovosti nege, ki jo nudite bližnjemu, je pomembno, da ne zanemarite svojih potreb. 
 
Poskusite najti nekaj prostega časa zase v tedenskem delovnem načrtu.
 
Ko dobro skrbite zase: 
  • lažje poskrbite za bližnjega;
  • nadzorujete negativna čustva in se izogibate jezi;
  • negovana oseba čuti več pozitivne energije.

7. Obtičati na mestu

Čeprav je vsaka situacija nege edinstvena, lahko dobite koristne vpoglede in namige tako, da odkrijete zgodbe in stališča drugih negovalcev. Če boste vedeli, kaj preživljajo, se boste počutili manj izolirani in boste lahko razvili sposobnosti nege.
 

> Če želite izvedeti več, obiščite namige drugih negovalcev.